Tannbehandling Grålumtannlegene

Grålumtannlegene er en moderne tannklinikk, vi har nærmere 30 års erfaring med tannbehandling, og vet mye om hva som skal til for at du skal få smertefri tannbehandling. Vi kan tilby effektiv behandling med høy faglig kvalitet.

Tannlege Sarpsborg Tannleger Sarpsborg

Tannlege Arne Morvik Tannlege Mari Bones Tannlege Christin Borgmo

Tannlege Christin Borgmo

Det er normalt å være litt urolig før man skal til tannlegen. Vi har lang erfaring med å behandle engstelige pasienter, og kan vise til gode resultater.  Mange pasientene som opprinnelig var engstelige, føler seg i dag trygge i situasjonen. Vi har lang og god erfaring med bruk av beroligende  medikamenter ved tannbehandling, disse kan IKKE kombineres med bilkjøring.

Hull (karies) er en svært vanlig tannsykdom. Dersom bakteriebelegget på tennene ikke fjernes grundig og ofte nok, vil det produseres syre som over tid gjør emaljen porøs og svak, slik at den løses opp.

Godt renhold, kost med redusert sukkermengde og fluortilskudd vil forebygge.

FYLLINGsterapi

Når hullet i en tann strekker seg inn i tannbeinet (dentinet), må man reparere ved å legge en fylling. Les mer om hvordan vi i Grålumtannlegene kan hjelpe deg…  >>>

ROTFYLLING (endodonti)

Tannverk er en hyppig grunn til at mange pasienter oppsøker tannlegen. Smerter i tennene kan skyldes en rekke årsaker, behandlingen innebærer at hulrommet midt i tannen renses og fylles. Les mer om hvordan vi i Grålumtannlegene kan hjelpe deg… >>>